d 07/18/2018 - چهارشنبه 27 تير 1397
Header image

مشاهده اخبار

از سوی رئیس حراست کل عنوان شد: تعامل سازنده با مدیران، پیشگیری از تخلفات و ارائه راهکار؛ سه رویکرد اصلی حراست از سوی رئیس حراست کل عنوان شد: تعامل سازنده با مدیران، پیشگیری از تخلفات و ارائه راهکار؛ سه رویکرد اصلی حراست (1397/3/29)

جعفر سمیعی در نشست شورای معاونین حراست کل، ضمن تبیین وظایف و مأموریت های اصلی حراست، از «تعامل سازنده با مدیران»، «پیشگیری از تخلفات» و «ارائه راهکار به مسئولین»، به عنوان رویکردهای مهم حراست در دوره جدید یاد کرد.


به گزارش روابط عمومی حراست کل، جعفر سمیعی مشاور شهردار و رئیس حراست کل در نشست شورای معاونین حراست، تعامل سازنده با مدیران ارشد شهرداری، پیشگیری از تخلفات و ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات پیش رو را به عنوان رویکردهای اصلی حراست در دوره جدید عنوان کرد و ارشاد پرسنل و انجام اقدامات پیشگیرانه پیش از وقوع تخلفات را مهم تر از برخورد اداری با افراد برشمرد. وی در این راستا اظهار داشت: حراست نباید منتظر تخلف افراد باشد؛ بلکه لازم است با آگاه سازی و توجیه کارکنان، از وقوع آن پیشگیری کند و در مرحله بعد برخورد مناسب با فرد خاطی را در دستور کار خود قرار دهد.
سمیعی با اشاره به توصیف یاران پیامبر اکرم (ص) در قرآن کریم با الفاظی نظیر «أشِدّاءُ عَلی الکُفارِ رُحَماءُ بَینَهُم»، از مدیران ارشد حراست خواست تا در نحوۀ تعامل با پرسنل خاطی، عبارت «رُحَماءُ بَینَهُم» را سرلوحه کار خود قرار داده و تا حد امکان از طریق ارشاد آنان موضوعات را مدیریت نمایند. رئیس حراست کل در عین حال بر لزوم برخورد قاطع حراست با برخی سوء استفاده ها در شهرداری تهران تأکید و در این میان به موضوع ترک تشریفات در بعضی مناقصه ها اشاره کرد.  وی حساسیت اینگونه موضوعات در نگاه شهردار تهران را یادآور شد و بر اطلاع رسانی به موقع این تخلفات و تسریع در برخورد با آنها تأکید کرد.
مشاور شهردار تهران صِرف احصای مشکلات از سوی حراست را ناکافی دانست و از مدیران تحت امر خود، ارائه راهکار و مشاوره سازنده در راستای حل مسائل را خواستار شد. وی افزود: خوشبختانه غالب مدیران شهرداری از عملکرد حراست خود رضایت دارند و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
رئیس حراست کل با اشاره به اهمیت مقوله «رضایتمندی شهروندان» در نگاه شهردار تهران، بر لزوم تغییر برخی فرآیندهای کاری در مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: متأسفانه علیرغم پیش بینی سازوکارهای قانونی در شهرداری تهران، برخی افراد از ارتباطات خود با بعضی مدیران سوء استفاده کرده و همین امر منجر به بروز بی عدالتی، نارضایتی شهروندان و تخریب وجهه شهرداری می شود. وی با اشاره به تجربیات خوب پرسنل حراست درخصوص کانون های نارضایتی مردم، اظهار امیدواری کرد: بسیاری از این مشکلات در آینده ای نزدیک و با ارائه راهکار از سوی حراست مرتفع گردد.
رئیس حراست کل در ادامه به اهمیت تقویت ارتباط شهروندان با مجموعه حراست اشاره و از بررسی طرح های مطالعاتی جهت تعریف فرآیند مناسب برای افزایش تعامل مردم با حراست خبر داد.
مشاور شهردار تهران با بیان حساسیت های کاری در مجموعه حراست، از لزوم در دسترس بودن همکاران در طول ساعات شبانه روز سخن گفت و خاطر نشان کرد: ساعت کاری در حراست معنا ندارد و نیروهای حراست می بایست در طی 24 ساعت، همواره آماده خدمت به نظام و انجام وظایف محوله باشند.
سمیعی در پایان، با اشاره به جایگاه منابع انسانی در سازمان ها، از ساماندهی نیروهای حراست بر اساس تحصیلات، تخصص و تجربیات آنان درآینده ای نزدیک خبر داد و نگاه ویژه معاونان و مدیران دفاتر مرکزی حراست را در این خصوص خواستار شد.
 گفتنی است در ابتدای این نشست، رضا نقی پور به عنوان مشاور عالی و معاون اجرایی حراست کل معارفه شد و در ادامه هر یک از معاونین و مدیران، به بیان نقطه نظرات و دیدگاه های خود در موضوعات مختلف کاری پرداختند.

 

 

print